با توجه به نوع شرکتی که انتخاب کردهاید، مدارک مورد نیاز قدری متفاوت خواهند بود. برای همین مدارک مورد نیاز برای ثبت هر نوع را جدا گانه با هم مرور میکنیم.
حالا باید وارد سایت ثبت شرکت ها شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. اولین مرحله برای ثبت درخواست ثبت شرکت، تکمیل اطلاعات درخواست کننده است. مراحل ثبت و درج اطلاعات در این سایت به این شرح است.
بعد از اینکه تمام مراحل بالا را در سایت ثبت شرکت ها انجام دادید و رسید پذیرش اینترنتی گرفتید، باید نسخههای اصلی صورتجلسههای تنظیمشده و ضمیمههای آنها را امضا کنید و سپس با پست سفارشی به آدرس موجود در تاییدیهی پذیرش بفرستید. بعد از ارسال مدارک ممکن است سه حالت اتفاق بیافتد. نقص پرونده، رد پرونده، یا صدور آگهی.
درخواست ثبت شرکت را در دو نسخه همراه با ضمایم تسلیم متصدی ثبت میکنید. متصدی یک نسخه از آن را در پرونده ضبط میکند و مندرجات آن را در دفتر مخصوص ثبت شرکت ها به ثبت میرساند. متصدی نسخه دوم را با قید تاریخ و شماره ثبت پس از امضاء و مهر به متقاضی برمیگرداند. سپس صاحبان امضاء مجاز، دفتر مخصوص را امضاء میکنند. ثبت شدن در این دفتر مانند ثبت سند در دفترخانه اسناد رسمی است زیرا با توجه به ماده ۵ اصلاح آییننامه ثبت شرکت ها، اداره ثبت شرکت ها در تهران و اداره ثبت شرکت ها در شهرستانها، قائم مقام دفترخانههای رسمی در ثبت شرکت ها هستند.
به عنوان آخرین مرحله جهت ثبت رسمی و قانونی، درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی است. براساس ماده ۱۹۷ ق.ت خلاصه شرکتنامه و ضمیمههای آن باید ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت اعلان رسمی شود.
هزینه های ثبت شرکت بسته به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید و همچنین مجموعهای از عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. هزینههای ثبت یک شرکت شامل هزینهی تمبرهای ثبتی و مالیاتی، پست، حق ثبت و … است. اگر بخواهیم هزینههای ثبت شرکت را مرحله به مرحله ذکر کنیم، شامل این موارد خواهند بود.
این هزینه ۴ هزار تومان است. شما باید فیش واریزی مبلغ به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی را همراه با دیگر مدارک به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید.
پس از جمعکردن تمام مدارک باید پروندهی خودتان را از طریق باجههای پستی مشخصی برای ادارهی ثبت شرکت ها ارسال کنید. در حال حاضر هزینه ارسال مدرک در تهران بیش از ۲۰ هزار تومان است. البته این هزینه برای ده برگ است و به ازای هر برگ اضافه باید ۷۰۰ تومان دیگر بپردازید.
هزینه حق ثبت برای حداقل سرمایه که ۱۰۰ هزار تومان است مقدار مشخصی است که با افزایش سرمایه تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد و برای مقادیر سرمایه بیشتر از این مقدار، هزینه حق ثبت ثابت خواهد بود. حق ثبت که درواقع هزینهی ابطال فیش سرمایه است، طبق تعرفههای ادارهی ثبت شرکت ها محاسبه خواهد شد.
برای ثبت شرکت، باید در دو مرحله این موضوع را در روزنامه جاپ کنید. بار اول در یک روزنامهی محلی آگهی چاپ خواهد شد. هزینهی این چاپ را شما در ادارهی ثبت شرکت ها پرداخت میکنید. بار دوم باید یک آگهی در روزنامه رسمی کشوری ثبت کنید که هزینه آن را اینترنتی پرداخت خواهید کرد.
رای تشکیل پروندهی شما به چیزهای مثل پوشه و پاکت احتیاج است که باید هزینهی آنها را بپردازید. این هزینه معمولاً بیشتر از چند هزارتومان نیست.
بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت باید درخواست چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشوری را بدهید. این درخواست از طریق از سامانه روزنامه رسمی کشوری انجام خواهد شد. نحوه محاسبه هزینه این آگهی به نوع شرکت شما، تعداد کلمات و سطرهای متن آگهی و تعداد اعضا و شرکا بستگی دارد. شما میتوانید هزینه را به صورت آنلاین در همان سامانه پرداخت کنید.
پس از اتمام مراحل ثبت شرکت و پرداخت هزینه ثبت روزنامه رسمی، یک ماه فرصت دارید، برای پرداخت هزینه پلمب دفاتر تجاری شرکت و دریافت آنها اقدام کنید. دفاتر تجاری شرکت درواقع شامل دفتر کل و روزنامه میباشند که ملاک دارایی شما در زمان محاسبه مالیات بردرآمد سالانه هستند. برای همین اداره ثبت شرکتها آنها را پلمب میکند.
برای این کار ابتدا باید مبلغ دوهزارم سرمایه شرکت را به حساب اداره امور مالیاتی و دارایی واریز کنید، و سپس با پرداخت فیشهای مربوط به تشکیل پرونده و گرفتن کد اقتصادی، برای گرفتن مدارک مورد نیاز اقدام کنید.
تغییرات شرکتها
روابط سهامداران یا شرکای شرکتها همواره به یک شکل نیست و به عبارت دیگر این دو گروه همواره در راهبرد شرکت و نحوه رسیدن به اهداف دارای افکار مختلفی هستند و در برخی مواقع وجود اختلاف نظرها منجر به ایجاد مشکل در روابط کاری میشود. آنچه مرسوم است، این است که اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت و برای ساماندهی و اطلاعات مربوط به شرکت نیازمند ایجاد تغییرات متعددی در اساسنامه خود هستند. در واقع ثبت تغییرات شرکت به منظور جلوگیری از بروز مشکل در مواقعی که برخی اختلاف نظرها وجود دارد، انجام میشود.
نکتهای که به احتمال زیاد از آن آگاهی دارید این است که قبل از ثبت تغییرات شرکت میتوانید با در نظر گرفتن ویژگیهایی که هر یک از شرکتها دارند شرکت خود را ثبت کنید. بر خلاف برخی باورها، قالب شرکت هیچگونه ارتباطی با نحوه خدمات آن ندارد. هر زمان که متقاضیان شرکت اقدام به ثبت شرکتشان کنند قادرند یکسری از تغییرات را روی آن انجام دهند.
خدمات ثبت تغییرات
در صورتی که تمایل به انجام هر یک از موارد فوق در قالب ثبت تغییرات شرکت داشته باشید لازم است از طریق مراجع قانونی این کار را پیگیری کنید. در این مطلب قصد داریم به مواردی مانند صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص، استعلام آخرین تغییرات شرکت، ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی، مراحل ثبت تغییرات شرکت و هزینه ثبت تغییرات شرکت بپردازیم؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم اگر اطلاعات دقیق در خصوص این موضوعات ندارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
موافقت تمامی اعضای شرکت به منظور ثبت تغیرات شرکت الزامی است. برای این منظور به ارائه مدارک زیر نیاز خواهید داشت:
هر یک از شرکتهایی که قصد دارند تغییراتی را در آن اعمال کنند، لازم است اقداماتی که در ادامه به آنها میپردازیم را به ترتیب انجام دهند.
ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
ارتباط باما:
آدرس : تهران ، ستارخان ، خیابان نیایش ، نبش خیابان امام منتظر ، پلاک2 ، واحد 4 کد پستی : 1444613686
روزها و ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه ساعات 8:00 لغایت 17:00