021-66560087
info@bm-cpa.ir
بهنگــام رســانی حســابــها با ایـده هـای مالـی بهنــگام
Instagram
موسسه خدمات مالی بهنگام مشهود
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • مقدمه
    • تاریخچه فعالیت
    • موضوع فعالیت
    • صلاحیت های ویژه
  • رزومه
  • خدمات
    • خدمات حسابداری
    • خدمات حسابرسی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • تحریر لایحه مالیاتی
    • ثبت و تغییرات شرکتها
    • پلمب دفاتر قانونی
    • نرم افزار حسابداری
  • قوانین و استانداردها
    • استانداردهای حسابداری
    • استانداردهای حسابرسی
    • استانداردهای حسابرسی عملیاتی
    • استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی
    • قوانین مربوط به کار
    • قوانین کاربردی تامین اجتماعی
  • مرکز آموزش
    • ثبت نام دوره آموزشی
    • اسلایدهای آموزشی
  • ارتباط با ما
    • فرم استخدامی
    • اطلاعات تماس

ثبت و تغییرات شرکتها

صفحه اصلی ثبت و تغییرات شرکتها

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

با توجه به نوع شرکتی که انتخاب کرده‌اید، مدارک مورد نیاز قدری متفاوت خواهند بود. برای همین مدارک مورد نیاز برای ثبت هر نوع را جدا گانه با هم مرور می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی عام

  1. دو نسخه اساسنامه‌ی شرکت
  2. دو نسخه اظهارنامه
  3. دو نسخه صورتجلسه‌ی مجمع عمومی موسسین
  4. دو نسخه صورتجلسه‌ی هیات مدیره
  5. آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه‌ی تعیین‌شده
  6. فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران (در مورد اشخاص حقوقی ارائه‌ی برگ نمایندگی الزامی است.)
  7. گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵% سرمایه‌ی شرکت
  8. مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص

  1. دو نسخه اظهارنامه
  2. دو نسخه اساسنامه
  3. دو نسخه صورتجلسه‌ی مجمع عمومی موسسین
  4. دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب
  5. کپی برابر اصل شناسنامه‌ی تمام اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسین
  6. کپی برابر اصل کارت ملی تمام اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسین
  7. گواهی بانکی، از بانک محل حساب شرکت، مبتنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت
  8. تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری (اگر آورده شرکت غیر منقول یا غیر نقدی منقول باشد.)
  9. اصل سند مالکیت (اگر اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت باشد.)
  10. گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری تمام اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت
  11. اقرارنامه‌ی تمام اعضای هیات مدیره مبنی بر اینکه کارمند رسمی دولت نیستند، و مدیر عامل مبنی بر اینکه در شرکت دیگری سمت مدیریت عامل را به عهده ندارد.
  12. امضاء وکالت‌نامه
  13. اصل قیم‌نامه در صورتی که یکی از اعضا دارای اهلیت نباشد.
  14. در صورتی که اعضا یا سهامداران شخص حقوقی باشند، کپی آگهی تاسیس، روزنامه‌ی رسمی، کپی روزنامه‌ی رسمی آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده‌ی نماینده‌ی شخص حقوقی
  15. در صورت وجود سهامدار خارجی؛ برای شخص حقیقی، کپی برابر اصل پاسپورت و ترجمه‌ی رسمی آن، و برای شخص حقوقی، ارائه‌ی گواهی ثبت شرکت در مرجع ثبت‌شده‌ی آن کشور که مبین آخرین وضعیت شرکت و ترجمه‌ی رسمی آن باشد، همینطور اصل و ترجمه‌ی وکالت‌نامه
  16. مجوز مربوط به فعالیت از مرجع ذی‌ربط در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. دو نسخه تقاضانامه‌ی ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود
  2. دو نسخه شرکت نامه
  3. دو نسخه اساسنامه
  4. دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره
  5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران (اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
  6. مجوز مربوط به فعالیت از مرجع ذی‌ربط در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تضامنی

  1. دو نسخه تقاضانامه
  2. دو نسخه شرکت نامه
  3. دو نسخه اساسنامه
  4. فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا
  5. مجوز از مراجع مربوط و ذیصلاح در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

  1. یک نسخه از شرکت نامه
  2. یک نسخه از اساسنامه (در صورت وجود)
  3. اسامی شرکت یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مختلط سهامی

  1. یک نسخه از شرکت نامه
  2. یک نسخه از اساسنامه
  3. اسامی مدیر یا مدیران شرکت
  4. گواهی با امضای مدیر شرکت، با موضوع تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی حداقل یک سوم از آن
  5. سوابق از تصمیمات مجمع عمومی برای موارد مذکور در مواد ۴۰،۴۱،۴۴
  6. گواهی با امضای مدیر شرکت، با موضوع پرداخت تمام سرمایه‌ی نقدی شرکای ضامن و تسلیم تمام سرمایه‌ی غیر نقدی با تعیین قیمت حصه‌های غیر نقدی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت نسبی

  1. یک نسخه از شرکت نامه
  2. یک نسخه از اساسنامه (در صورت وجود)
  3. رعایت نکات زیر در تنظیم مدارک:
  • شرکت‌نامه برابر قانون تنظیم‌شده باشد.
  • تمام سرمایه نقدی شرکت پرداخت شود.
  • سهم شراکت غیر نقدی شرکت با رضایت همه شرکاء ارزیابی و تسلیم شده باشد.
  • منافع حاصله به نسبت سهم شراکت هر شریک تقسیم می‌شود مگر اینکه بموجب شرکت‌نامه ترتیب دیگری وضع شده باشد.
  • مسئولیت مدیر یا مدیران شرکت در مقابل شرکاء مانند مسئولیت وکیل در مقابل موکل است.
  • شرکاء باید از بین خود و یا از خارج حداقل یک نفر را به‌عنوان مدیر شرکت تعیین کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تعاونی

  1. صورتجلسه‌ی تشکیل مجمع موسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضا و هیات مدیره‌ی منتخب و بازرسان و مدیر عامل شرکت
  2. اساسنامه‌ی مصوب مجمع عمومی
  3. دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
  4. درخواست کتبی ثبت
  5. طرح پیشنهادی و ارائه‌ی مجوز وزارت تعاون
  6. رسید پرداخت مقدار لازم التادیه‌ی سرمایه، طبق اساسنامه
  7. مدارک دعوت تشکیل اولین جلسه‌ی مجمع عمومی عادی (موضوع بند ۲ ماده ی ۳۲)
  8. موافقت‌نامه‌ی تشکیل شرکت یا اتحادیه (تبصره‌ی ماده ی ۵۱)
  9. مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه (بند ۲۸ ماده ی ۶۶ و بند ۴ ماده ی ۵۱)

مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه تاسیس شرکت تعاونی

  1. فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
  2. نسخه‌ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
  3. تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.

انجام مراحل ثبت در سایت ثبت شرکت ها

حالا باید وارد سایت ثبت شرکت ها شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. اولین مرحله برای ثبت درخواست ثبت شرکت، تکمیل اطلاعات درخواست کننده است. مراحل ثبت و درج اطلاعات در این سایت به این شرح است.

  • واردکردن شماره ملی برای ایرانی‌ها و شماره گذرنامه برای خارجی‌ها.
  • معلوم کردن نوع شرکت
  • واردکردن اطلاعات شخصی متقاضی (نام، نام خانوادگی،…)
  • درج کردن سمت متقاضی
  • ثبت اطلاعات شخص امضاکننده‌ی دفتر. (کسی که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکتها تأیید می‌کند)
  • واردکردن سمت امضاکننده دفتر
  • ثبت پنج نام انتخابی برای شرکتی که قصد تاسیسش را دارید به ترتیب اولویت. فقط حواستان باشد اسامی انتخابی:
    1. خارجی نباشند.
    2. پیش از این ثبت نشده باشند.
    3. معنا و مفهوم داشته باشند.
    4. با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشند.
  • ثبت موضوع شرکت، نوع فعالیت و مدت زمان فعالیت آن
  • ثبت آدرس اصلی شرکت، همراه با کد پستی و تلفن ثابت
  • درج سرمایه شرکت
  • واردکردن تعداد و ارزش سهم هر شرکت
  • انتخاب گزینه وجود یا عدم فعالیت‌هایی که نیازمند مجوز از سازمان‌های خاص هستند.
  • واردکردن اطلاعات شخصی اعضای شرکت. (نام و نام خانوادگی و …)
  • ثبت تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، مدت اعتبار و …
  • پر کردن اطلاعات مربوط به نماینده یا نمایندگان قانونی
  • درج اطلاعات مرتبط با شعب، در صورت وجود
  • واردکردن اطلاعت مربوط به سال مالی، و اطلاعات روزنامه شرکت
  • ثبت اطلاعات اظهارنامه، اساسنامه و شرکت‌نامه
  • تایید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و اخذ رسید پذیرش اینترنتی
  • سپس مدارک سایت را پرینت کنید و به امضای تمام اعضا برسانید
  • سایت ثبت شرکت‌ها در انتها یک شماره ثبت به شما می‌دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج دارید

پس از اتمام مراحل در سایت ثبت شرکت ها

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را در سایت ثبت شرکت ها انجام دادید و رسید پذیرش اینترنتی گرفتید، باید نسخه‌های اصلی صورت‌جلسه‌های تنظیم‌شده و ضمیمه‌های آن‌ها را امضا کنید و سپس با پست سفارشی به آدرس موجود در تاییدیه‌ی پذیرش بفرستید. بعد از ارسال مدارک ممکن است سه حالت اتفاق بیافتد. نقص پرونده، رد پرونده، یا صدور آگهی.

مراجعه به اداره ثبت

درخواست ثبت شرکت را در دو نسخه همراه با ضمایم تسلیم متصدی ثبت می‌کنید. متصدی یک نسخه از آن را در پرونده ضبط می‌کند و مندرجات آن را در دفتر مخصوص ثبت شرکت ها به ثبت می‌رساند. متصدی نسخه دوم را با قید تاریخ و شماره ثبت پس از امضاء و مهر به متقاضی برمی‌گرداند. سپس صاحبان امضاء مجاز، دفتر مخصوص را امضاء می‌کنند. ثبت شدن در این دفتر مانند ثبت سند در دفترخانه اسناد رسمی است زیرا با توجه به ماده ۵ اصلاح آیین‌نامه ثبت شرکت ها، اداره ثبت شرکت ها در تهران و اداره ثبت شرکت ها در شهرستان‌ها، قائم مقام دفترخانه‌های رسمی در ثبت شرکت ها هستند.

چاپ آگهی در روزنامه رسمی

به عنوان آخرین مرحله جهت ثبت رسمی و قانونی، درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی است. براساس ماده ۱۹۷ ق.ت خلاصه شرکت‌نامه و ضمیمه‌های آن باید ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت اعلان رسمی ‌شود.

هزینه های ثبت شرکت

هزینه های ثبت شرکت بسته به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید و همچنین مجموعه‌ای از عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. هزینه‌های ثبت یک شرکت شامل هزینه‌ی تمبرهای ثبتی و مالیاتی، پست، حق ثبت و … است. اگر بخواهیم هزینه‌های ثبت شرکت را مرحله‌ به‌ مرحله ذکر کنیم، شامل این موارد خواهند بود.

هزینه انتخاب اسم شرکت

این هزینه ۴ هزار تومان است. شما باید فیش واریزی مبلغ به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی را همراه با دیگر مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.

هزینه پست مدارک شرکت

پس از جمع‌کردن تمام مدارک باید پرونده‌ی خودتان را از طریق باجه‌های پستی مشخصی برای اداره‌ی ثبت شرکت ها ارسال کنید. در حال حاضر هزینه ارسال مدرک در تهران بیش از ۲۰ هزار تومان است. البته این هزینه برای ده برگ است و به ازای هر برگ اضافه باید ۷۰۰ تومان دیگر بپردازید.

هزینه حق ثبت

هزینه حق ثبت برای حداقل سرمایه که ۱۰۰ هزار تومان است مقدار مشخصی است که با افزایش سرمایه تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد و برای مقادیر سرمایه بیشتر از این مقدار، هزینه حق ثبت ثابت خواهد بود. حق ثبت که درواقع هزینه‌ی ابطال فیش سرمایه است، طبق تعرفه‌های اداره‌ی ثبت شرکت ها محاسبه خواهد شد.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌ی محلی

برای ثبت شرکت، باید در دو مرحله این موضوع را در روزنامه جاپ کنید. بار اول در یک روزنامه‌ی محلی آگهی چاپ خواهد شد. هزینه‌ی این چاپ را شما در اداره‌ی ثبت شرکت ها پرداخت می‌کنید. بار دوم باید یک آگهی در روزنامه رسمی کشوری ثبت کنید که هزینه آن را اینترنتی پرداخت خواهید کرد.

هزینه پوشه، پاکت، گیره و دیگر متعلقات پرونده

رای تشکیل پرونده‌ی شما به چیزهای مثل پوشه و پاکت احتیاج است که باید هزینه‌ی آن‌ها را بپردازید. این هزینه معمولاً بیشتر از چند هزارتومان نیست.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کل کشور

بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت باید درخواست چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشوری را بدهید. این درخواست از طریق از سامانه روزنامه رسمی کشوری انجام خواهد شد. نحوه محاسبه هزینه این آگهی به نوع شرکت شما، تعداد کلمات و سطرهای متن آگهی و تعداد اعضا و شرکا بستگی دارد. شما می‌توانید هزینه را به صورت آنلاین در همان سامانه پرداخت کنید.

هزینه پلمب دفاتر تجاری شرکت

پس از اتمام مراحل ثبت شرکت و پرداخت هزینه ثبت روزنامه رسمی، یک ماه فرصت دارید، برای پرداخت هزینه پلمب دفاتر تجاری شرکت و دریافت آن‌ها اقدام کنید. دفاتر تجاری شرکت درواقع شامل دفتر کل و روزنامه می‌باشند که ملاک دارایی شما در زمان محاسبه مالیات بردرآمد سالانه هستند. برای همین اداره ثبت شرکت‌ها آن‌ها را پلمب می‌کند.

هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

برای این کار ابتدا باید مبلغ دوهزارم سرمایه شرکت را به حساب اداره امور مالیاتی و دارایی واریز کنید، و سپس با پرداخت فیش‌های مربوط به تشکیل پرونده و گرفتن کد اقتصادی، برای گرفتن مدارک مورد نیاز اقدام کنید.


تغییرات شرکتها

روابط سهامداران یا شرکای شرکت‌ها همواره به یک شکل نیست و به عبارت دیگر این دو گروه همواره در راهبرد شرکت و نحوه رسیدن به اهداف دارای افکار مختلفی هستند و در برخی مواقع وجود اختلاف نظرها منجر به ایجاد مشکل در روابط کاری می‌شود. آنچه مرسوم است، این است که اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت و برای ساماندهی و اطلاعات مربوط به شرکت نیازمند ایجاد تغییرات متعددی در اساسنامه خود هستند. در واقع ثبت تغییرات شرکت به منظور جلوگیری از بروز مشکل در مواقعی که برخی اختلاف نظرها وجود دارد، انجام می‌شود.
نکته‌ای که به احتمال زیاد از آن آگاهی دارید این است که قبل از ثبت تغییرات شرکت می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که هر یک از شرکت‌ها دارند شرکت خود را ثبت کنید. بر خلاف برخی باورها، قالب شرکت هیچ‌گونه ارتباطی با نحوه خدمات آن ندارد. هر زمان که متقاضیان شرکت اقدام به ثبت شرکتشان کنند قادرند یکسری از تغییرات را روی آن انجام دهند.

خدمات ثبت تغییرات 

  • تغییر آدرس
  • انحلال شرکت
  • تغییر مواد اساسنامه
  • تغییر موضوع شرکت
  • تغییر حق امضا شرکت
  • تمدید بازرسان یا انتخاب آن‌ها
  • کاهش یا افزایش سرمایه شرکت
  • تمدید یا تغییر هیئت مدیره شرکت
  • تبدیل سهام شرکت به بانام و بی‌نام

در صورتی که تمایل به انجام هر یک از موارد فوق در قالب ثبت تغییرات شرکت داشته باشید لازم است از طریق مراجع قانونی این کار را پیگیری کنید. در این مطلب قصد داریم به مواردی مانند صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص، استعلام آخرین تغییرات شرکت، ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی، مراحل ثبت تغییرات شرکت و هزینه ثبت تغییرات شرکت بپردازیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات دقیق در خصوص این موضوعات ندارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای ثبت تغییرات شرکت به چه مدارکی نیاز داریم؟

موافقت تمامی اعضای شرکت به منظور ثبت تغیرات شرکت الزامی است. برای این منظور به ارائه مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • اسناد شرکت
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  • مدارک شناسایی سهامداران و شرکا
  • حضور تمامی شرکا در صورت انحلال شرکت
  • کپی روزنامه رسمی همراه با تغییرات موجود در آن
  • صورتجلسه تغییرات شرکت و تنظیم صورت‌جلسات
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

مراحل ثبت تغییرات شرکت

هر یک از شرکت‌هایی که قصد دارند تغییراتی را در آن اعمال کنند، لازم است اقداماتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را به ترتیب انجام دهند.

  • تنظیم صورتجلسه و امضای شرکا در زیر تمام اوراق
  • مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir و بارگذاری مدارک و درج اطلاعات مورد نیاز در سامانه
  • ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها
  • مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها و پرداخت هزینه‌های قانونی مقرر به منظور اخذ آگهی تغییرات
  • پرداخت هزینه تعیین شده برای روزنامه رسمی
  • صدور آگهی





 

مطالب مفید

  • تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران
  • ساختار کلی استانداردهای حسابرسی ایران
  • صورتهای مالی نمونه(لازم الاجرا از 1398/01/01)
  • موارد بیمه و مالیات پذیر در حقوق
  • مراحل دادرسی مالیاتی
  • خلاصه نحوه تشکیل شرکتها باستناد قانون تجارت
  • آیین نامه تحریر دفاتر (ماده95 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1394/04/31)
  • مقایسه حسابرسی مالی و عملیاتی

لینک های مفید

  • جامعه حسابداران رسمی 
  • سازمان حسابرسی
  • گزارشگری مالی(IFRS)
  • سازمان امور مالیاتی
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • فدراسیون بین المللی حسابداران
  • انجمن حسابداری ایران
  • انجمن حسابداران خبره ایران
  • انجمن حسابرسی ایران
  • پایگاه اطلاع رسانی دولت
می 2025
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
     

ارتباط باما:


آدرس : تهران ، ستارخان ، خیابان نیایش ، نبش خیابان امام منتظر ، پلاک2 ، واحد 4              کد پستی : 1444613686

  • تلفن  : 66560087-021
  • فکس : 66530745-021
  • واتساپ : 2364024-0991

روزها و ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه ساعات 8:00 لغایت 17:00

سال جهش تولید

  • صفحه اصلی
  • ثبت نام دوره های آموزشی
  • ارتباط با ما
تمامی حقوق این وبسایت برای بهنگام مشهود محفوظ است-طراحی سایت توسط عرش هاست